Werkwijze Zuster Jansen
1. Aanvragen van informatie
Wanneer u met ons contact opneemt dan krijgt u in eerste instantie altijd onze telefoniste aan de telefoon. Zij zal uw zorgvraag en uw zorgbehoefte aanhoren en u direct doorverbinden met één van onze deskundige medewerkers binnen Zuster Jansen. Op deze wijze kunnen wij uw zorgvraag en onze zorgmogelijkheden zo goed mogelijk bespreken.
2. Zorgcoördinator
De zorgcoördinator van Zuster Jansen adviseert u graag over de mogelijkheden van particuliere thuiszorg aan huis. Uiteraard moeten wij beoordelen of uw zorgvraag niet te complex is voor Zuster Jansen. In het telefoongesprek worden veel zaken besproken zoals: uw zorgwensen, de zorgzwaarte, financiële kosten, mogelijkheden van inzetten van het PGB en de gewenste datum van het intake gesprek en de startdatum van de zorg.
3. Kleine vaste zorgteams
Het is wel zo fijn dat wanneer u langdurige particuliere zorg of verpleging nodig heeft, er altijd een klein team van dezelfde zorgverleners, voor u zal zorgen. Iedere verpleegkundige of verzorgende van Zuster Jansen is minimaal 2 tot 3 dagen achtereen aanwezig. Zo bent u verzekerd van weinig wisselingen, van een goede overdracht en van rust en continuïteit van zorg.
4. Intakegesprek
Na het telefoongesprek met onze zorgcoördinator kan er uiteraard een intakegesprek bij u thuis plaatsvinden. Het is goed om dan kennis te maken met ons bureau en wij vinden het fijn om te zien waar de verzorging plaats zal vinden. Wellicht kunnen wij u nog enkele tips geven over verpleegartikelen die besteld kunnen worden.
Tijdens dit gesprek bespreekt onze zorgcoördinator samen met u nogmaals uw zorgbehoefte. Ook worden uw wensen besproken en kunnen we een datum plannen wanneer de zorg gaat starten.
5. Zorgplan
Tijdens het intakegesprek neemt onze zorgcoördinator samen met u de verpleegkundige anamnese af en zal er bij de start een zorgplan en zorgdossier bij u thuis liggen. Op het moment dat u akkoord bent met hoe we de zorg voor u gaan inrichten, vanaf dat moment zullen wij de zorg bij u thuis opstarten.
6. Evaluatie
Er zal regelmatig met u of uw eerste contactpersoon worden geëvalueerd om te kijken of de zorg naar wens verloopt. U kunt uiteraard ook altijd zelf contact met Zuster Jansen opnemen, zodat wij uw vragen direct kunnen beantwoorden.
7. Begeleiding bij aanvragen Persoonsgebonden budget
Onze kantoormedewerkers kunnen u precies inlichten op welke wijze u het Persoonsgebonden budget (PGB) kunt aanvragen. Wij leggen u graag de route ervan uit. Tevens kunnen wij u inlichten wat u kunt verwachten van het CIZ, het zorgkantoor en/of de Sociale Verzekeringsbank (SVB).
8. Kwaliteit
Binnen Zuster Jansen is kwaliteit een vanzelfsprekendheid. Zuster Jansen is een HKZ-gecertificeerde particuliere thuiszorgorganisatie. HKZ staat voor Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector. Hiermee voldoet Zuster Jansen aan vooraf vastgestelde kwaliteitsnormen van de geleverde zorg aan u. De kantoormedewerkers van Zuster Jansen werken via vastomlijnde werkprocessen en omschreven protocollen.
Om u als cliënt zo hoog mogelijke betrouwbare en optimale kwaliteit van zorg te kunnen bieden, wordt Zuster Jansen door een onafhankelijk certificeringsinstituut jaarlijks getoetst op haar kwaliteit van zorg. Particuliere thuiszorgorganisaties met een HKZ-certificering voldoen aan de strengste kwaliteitsnormen en staan garant voor hoogwaardige service en zorg. Middels het HKZ keurmerk blijft de kwaliteit van zorg, geleverd door Zuster Jansen, op een hoog niveau.
9. Contact
Wilt u meer weten over de dienstverlening van Zuster Jansen of een aanvraag voor particuliere thuiszorg indienen? Neem dan telefonisch contact op via 020 – 63 66 837 of maak gebruik van het aanvraagformulier.
Video werkwijze Zuster Jansen